Як різні аромати впливають на рівень продажів: ефірні олії в торгівлі

Нюх – він працює 24 години на добу і ним неможливо керувати. Тому запахи мають велику владу над нами: навіюють спогади, піднімають настрій або... схиляють до покупки.

Як залучити потенційного покупця за допомогою запаху?

Як залучити потенційного покупця за допомогою запаху?

Що змушує людину купити ту чи іншу річ? Частіше за все рішення приймається на емоційному рівні. І навіть ті, хто підходить до шопінгу з практичного боку, здатні піддатися впливу настроїв. Жодна реклама (візуальна чи звукова) не зрівняється з тим, який вплив надають на покупця аромати.

Напевно, помічали:

  • як пахне свіжою випічкою та варенням, коли проходиш повз пекарню;
  • як смачно пахне божественними напоями з кав'ярень;
  • як манить запах нової шкіри у взуттєвому;
  • як кружляє голову запах свіжої поліграфії у книжковому відділі.

Зізнайтеся, хоча б раз ви йшли на поводу невідомої сили і купували річ, їжу, яку зовсім не збиралися купувати. І це не випадковість, супермаркети, кав'ярні, кафе, бутіки і навіть салони краси свідомо заманюють відвідувачів у такий спосіб.

У приміщенні та біля нього (залежить від напряму торгівлі та послуг) створюється спеціальна «аура». Певний магазин чи заклад висувають свій аромат: його ви відчуваєте, коли проходите повз або перебуваєте у самому приміщенні. Аромадифузори з вишуканими поєднаннями запахів полонять і змушують повертатися сюди, мають в своєму розпорядженні робити покупки. Ароматна стратегія здатна збільшити продаж на цілих 20%. Головне – підібрати підібрати відповідний аромат. Для готелів, бутіків, магазинів техніки та перукарень існують окремі групи ароматів.

У яких випадках без ароматизації не обійтись? Вплив ароматів

Запах цвілі, вогкості, затхлості та старості відлякує потенційних покупців. Але трапляється так, що заклад або магазин знаходяться в приміщенні, що погано вентилюється, або в будівлі, де хронічна вогкість. Що робити у цьому випадку? Нейтралізувати аромати. Спеціальні засоби на гелевій основі вбирають неприємні запахи та поширюють витончені аромати.

Запашна візитна картка вашого закладу: правила ароматизації

Запашна візитна картка вашого закладу: правила ароматизації

Перед тим, як встановити в кожному кутку по аромасвічці, ознайомтеся з законами психології та ароматизації. Одні аромати схиляють до покупок, створюють відчуття комфорту, піднімають настрій. Інші ведуть до занепаду сил, налаштовують на негативний лад і дають головний біль. Наприклад:

  • Гвоздика, троянда, жасмін, м'ята знімають сонливість та підвищують працездатність.
  • Ромашка, лаванда, сандал знімають напругу та сприяють розслабленню.
  • Запах каліфорнійської троянди сприяє податливості, втихомирює людину.

Аромат повинен відповідати обстановці у приміщенні (дизайну, продукції чи послугам), а також відповідати аудиторії. Як це працює:

  • Підлітки віддають перевагу плодовим ароматам, солодким, зухвалим і провокаційним.
  • Зріла публіка віддає перевагу мускусним та маслянистим запахам. Також їм подобаються квіткові ноти.
  • Представниці прекрасної статі тануть, коли чують запах троянд, маргариток, жасміну.
  • Чоловіків приваблюють деревні нотки, запах шкіри, тютюну.

Врахуйте особливості сприйняття запахів. Жіночі носики більш чутливі і навіть надчутливі. Не дивно: жінки частіше контактують зі світом ароматів: косметика, парфумерія, спеції, продукти, миючі засоби. Вони вловлюють багатогранні букети, але не терплять надто насичених запахів. Власникам магазинів одягу для майбутніх мам треба зважити на цей факт.

З віком нюх суттєво притуплюється. Ви будете здивовані, але 3/4 людей, яким за 60 взагалі не розрізняють запахів. Якщо цільова аудиторія вашого супермаркету – люди пенсійного віку, ароматизувати приміщення немає сенсу. Також на сприйняття ароматів впливає температура повітря. Наприклад, у спеку східні запахи можуть викликати нудоту, здаватися надто докучливими. А ось у холод недоречні освіжаючі композиції. У ранковий час кращі яскраві та різкі аромати, а ввечері нотки мають бути м'якими.

Як підібрати запах?

Як підібрати запах?

Ароматизатори для продуктових магазинів не повинні віддавати хімічною ароматом. А в магазинах одягу доречні лише шлейфові аромати, але ледь вловимі. У перукарні уникайте ароматів з мильною віддушкою. Проблема вибору видається надто складною? Наводимо конкретні приклади ефірних олій, які будуть доречними у тому чи іншому закладі:

  • Запах винограду, огірка, кавуна вітається у продуктових магазинах та овочевих крамницях. Він асоціюється з чистотою та свіжістю.
  • У супермаркетах доречні запахи свіжої випічки, кавові аромати, композиції з корицею, цитрусовими та нотки тропічних фруктів. Вони підвищують слиновиділення.
  • Мандариновий аромат нагадує про наближення головного свята у році Нового року, а запах пролісків доречний напередодні 8 березня.
  • Цитрусові нотки доречні на акціях та дегустаціях: вони бадьорять та спонукають до активних дій.
  • Кориця імбир актуальна в холодну пору року. Доречні у посудній лавці, магазині з домашнім текстилем, а також у магазинчику сувенірів.
  • Ванільні відтінки сприяють високому відсотку продажів у магазинах з дитячим взуттям, одягом та текстилем.
  • Запах натуральної шкіри підвищує продажі в галантерейних та взуттєвих магазинах.
  • Сандаловий аромат асоціюється зі стилем. Йому саме місце у магазинах із трендовим одягом, у шоу-румах.
  • У дорогому бутіку має пахнути трояндою. Розкішний аромат налаштовує відвідувачів на умиротворення, підвищує інтерес до витонченого.
  • Щоб біжутерія та ювелірні вироби мали попит, поселіть у будівлі запах фруктів та квітів.

Чи варто змінювати запахи у магазині? Все залежить від роду торгівлі. Бажано, щоб у вас було не більше 2-3 ароматів, які можна змінювати в залежності від пори року та асортименту.

Залишилися питання щодо ароматизації магазину? Консультант інтернет-магазину Scents з радістю відповість на них.

Вернуться к списку
Мы обрабатываем персональные данные (cookies, IP-адрес, местоположение), чтобы вам было удобнее пользоваться сайтом. Продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь на обработку персональных данных. Если вы не согласны - то вам следует покинуть сайт. В таком случае свяжитесь с нами любым удобным способом (телефон, email), мы поможем найти решение.
Подтверждаю
Добавлено в корзину
Scents.com.ua г. Харьков, ул. Отакара Яроша, д. 9А, оф. 33 +38 (099) 632-32-72 +38 (068) 541-42-77 [email protected]